Google Ads: podobná publika končí, statistiky za reklamy pouze za 11 měsíců

Podobná publika

Google Ads ukončuje podobná (také takzvané look-a-like) publika, nově budou k dispozici pouze pod rozšířeném/optimalizovaném cílení. Google opět tak více automatizuje svoji platformu, nechává uživatelům méně možností a stává se z něj více a více black-box (méně transparentní platforma, bez možnosti odkrýt, jak a co funguje nebo kde odbíhá).

Pro někoho další usnadnění, pro jiné specialisty naopak to může být důvod využít otevřené programatické platformy jako Adform – kde si lze modelovat a využívat data dle svého uvážení.

Statistiky za kombinované reklamy

Statistiky za kombinované reklamy budou nově k dispozici pouze posledních 11 měsíců + aktuální měsíc. Přidává totiž nové funkce – statistiky a kombinace také za rozšíření a další podklady (obrázky, popisky, podstránky …) a zřejmě takovýto rozpad na kombinace reklam (jaké nadpisy, v jakém pořadí nebo s jakými obrázky se zobrazily) je datově náročný nebo jinak nevýhodný k dlouhodobému uložení.

Pokud chcete takovéto statistiky uchovávat, nezbude Vám nic jiného, než si jej manuálně stahovat. Případně lze využít Google Ads API či nativní konektor do BigQuery.

Více PPC novinek?

Zajímá Vás více PPC novinek? Sledujte nás nebo nejlepší PPC newslettery.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *