Google omezí agresivní reklamu

V říjnu 2022 dojde v Google k aktualizaci požadavků na reklamy. A to dle Zásad pro lepší reklamu (Better Ads Standards).

Reklamy, které nebudou splňovat tyto zásady, nebudou schváleny a zobrazeny Googlem.

Jaký je důvod změn?

Pokud na uživatele vyskakuje obtěžující reklama, instalují si různé blokátory reklam, a to se pak dotkne i poctivých inzerentů.

Hlavní změny v požadavcích na reklamy

Požadavky na lepší stránku od Google obsahují restrikce týkající se nevhodného obsahu.

Na základě velkých uživatelských průzkumů se přišlo na to, co uživatele při prohlížení obsahu ruší nejvíce. A tak nebudou nyní schváleny tyto formy reklam:

Reklamy pro desktop a mobilní telefony

Pop-ups neboli vyskakovací okna

  • Vyskakují a blokují hlavní obsah stránky.
    • Všechny typy oken, velikosti, s odpočítáváním i bez odpočítávání.

Automaticky přehrávaná videa

  • Videa se spustí bez kliknutí po otevření stránky a hrají zvuk.
    • Často nutí rychle zavřít okno nebo kartu, aby zvuk přestal hrát.

Reklamy s odpočítáváním

  • Zobrazují se před načtením obsahu a nutí uživatele čekat několik sekund, než může reklamu přeskočit.
    • K mobilu patří ještě odpočítávání po následování odkazu.

Velké “sticky” ads

  • Takzvané “sticky” neboli lepivé reklamy. Drží na spodním okraji stránky bez ohledu na snahu uživatele o posouvání. Při procházení stránky zabírá tato statická reklama více než 30 % plochy obrazovky.

Pouze pro reklamy na mobilním telefonu

Hustota reklamy vyšší než 30 %

Blikající animované reklamy

Celoplošné reklamy Scroll Over

  • Zabírají více než 30 % stránky, vznášejí se nad hlavním obsahem stránky a brání jeho zobrazení.

Reklamy před videem

Dlouhá reklama před videem

  • Nesmí mít více než 31 sekund a nejít do té doby přeskočit.

Reklama uprostřed videa

  • Vadí všechny formy a délky.

Reklama přes video

  • Zakrývají více jak 20 % přehrávače nebo jsou v prostřední třetině.

Reklamy v aplikacích

Souhrnně sem spadá reklama (video nebo statická reklama), co se otevře po snaze otevřít aplikaci, nebo v ní udělat nějaký krok. Jedná si také o vyrušení před, při a po hraní her.

Týká se vás to?

Pro účely standardů Better Ads Standards se „reklamou“ rozumí propagační obsah zobrazený na webu jako výsledek komerční transakce s třetí stranou.

Takže jinými slovy, pokud jste někomu zaplatili, aby vaši reklamu zveřejnil a on to dělá, je to reklama.

Co s tím?

Otestujte si své webové stránky. Nástroj Ad Experience Report projde webové stránky ověřené v Google Search Console. Reportuje vám nevhodné reklamy na vašem webu a po nápravě znovu vše zkontroluje.

Nástroj najdete zde i s krátkým návodem: https://www.google.com/webmasters/tools/ad-experience-unverified?hl=cs

Zdroje:

https://www.betterads.org/

https://support.google.com/adspolicy/answer/6368661?hl=en&ref_topic=1626336

https://www.google.com/webmasters/tools/ad-experience-unverified

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *