Nové rozšíření o ceny v Google AdWords
Do Google AdWords přibylo nové rozšíření o ceny služeb a produktů. Lidé chtějí znát ceny a Google jim je v inzerátech nově dá.
Lidé díky tomu, bez prokliku mohu zjistit, zdali jsou služby v jejich cenové relaci a zdali tedy jsou stránky pro ně relevantní.
Za rozšíření se klasicky neplatí žádné příplatky, pouze a standardně se platí cena za proklik. Rozšíření mají známou tu výhodu, že zvětšují plochu inzerátů. A zpravidla díky větší ploše a dalším případným relevantnějším informacím, získávají inzeráty vyšší CTR a nižší CPC.
Relevantnější informace a ceny mohou také snadnější vést ke konverzím či jiným cílům.
Jak bude vypadá nové rozšíření o ceny?
V první řadě je potřeba uvést, že rozšíření o ceny se zobrazuje pouze v reklamě na mobilu a pouze na první pozici.
Rozšíření umožňuje vybrat jeden typ – od značek, událostí a produktů až například po kategorie produktů. Dále je možnost zvolit měnu (jsou zde zatím omezené možnosti) a zvolit meze / kvalifikátory – od (from) nebo do (up to).
Dále již přidáváte konkrétní položky – záhlaví (max. 25 znaků), popis (max. 25 znaků), cenu, jednotky (za hodinu, za den, … nebo také bez jednotek) a cílovou URL pro danou položku.
Také máte možnost zvolit datum zahájení a ukončení celého rozšíření, případně časový rozvrh (pro daný časový úsek, zvýšíte / snížíte nabídku). Samozřejmostí jsou pokročilé možnosti URL adresy – měřící šablona a vlastní parametr.
Toto rozšíření nelze přidat na úroveň celého účtu. Výhodnější je stejně rozšíření přidávat ke konkrétním kampaním, případně a ještě lépe přímo k daným sestavám.
Zajímavá informace je, že pokud někdo klikne na dvě služby nebo produkty, bude druhý proklik započten jako duplicitní nebo neplatný proklik.
Rozšíření o ceny v češtině zatím ne
Zatím v češtině / pro Česko toto rozšíření Google AdWords nepodporuje. Nicméně pokud cílíte například na turisty – vyhledávající v angličtině, toto rozšíření určitě využijete.
Nicméně mám také tu zkušenost, že pokud nějaké rozšíření není přímo určené pro české uživatele / uživatele vyhledávající v češtině, rozšíření se mi občas zobrazí (a to preferuji vyhledávání v češtině) – například rozšíření o struk. popisky – jeden z obrázků.
Zdroj:
Oficiální nápověda pro rozšíření o cenu: