SEO
SEO – Search Engine Optimization neboli v češtině optimalizace pro vyhledávače.
Je to soubor technik – vytváření a upravování webových stránek takovým způsobem, aby jejich forma a obsah byly vhodné pro automatizované zpracování robotů internetových vyhledávačů (jako Google, Seznam, Yandex nebo třeba Bing). Cílem je získat ve výsledcích vyhledávání lepší pozici a tím i četnější a zároveň cílené návštěvníky.
Navigace v článku: On-page faktory, Off-page faktory, Lokální SEO, Black hat SEO, Nástroje, SEO optimalizace
On-page faktory SEO
On-page faktory řeší především to, co se nachází na/ve stránce. Tedy technický a obsahový stav webové stránky.
Technický stav jsou především různé html značky, rychlost stránky (rychlosti například pomáhá i cache – mezipaměť), mobilní přizpůsobivost (mobilní verze či responzivita) …
Obsahový stav řeší především text (relevanost textu vůči vyhledávacímu dotazu, obsáhlost, důvěryhodnost …), klíčová slova v textu, strukturu, …
Off-page faktory SEO
Off-page faktory jsou neméně důležitou součástí. Mezi off-page faktory patří především linkbuilding – získávání zpětných odkazů, ale také třeba důvěryhodnost nebo sociální signály.
Lokální SEO
V dnešní době velkým trendem. Cílem lokální optimalizace pro vyhledávače je, aby Vás brand/obchod/prodejna byla dohledatelná. Pro lokální dohledatelnost je například vhodné využívat minimálně Google Moje Firma nebo Firmy.cz (firemní profily v mapách, firmy.cz či ve vyhledávání Seznamu a Google). Jiné katalogy naopak nemusí být přínosem, ba naopak mohou webové stránky ve vyhledávání poškodit.
Lokální SEO je také součástí větší disciplíny – lokálního marketingu, jehož cílem je co nejvíce zpropagovat místo, pobočku, restauraci v daném okolí. A to především online, pomocí zmíněných katalogů, map a navigací (Google Maps, Waze a jiných) a dalších kombinací a mixu nejen online marketingu s lokální působností.
Black Hat SEO
Také též neetické či černé praktiky. Vyhledávače většinou za takovéto praktiky webové stránky penalizují – snížují pozice ve vyhledávačích nebo webové stránky vůbec nezobrazují.
Nástroje pro kontrolu stavu
Na kontrolu stavu existuje spousta nástrojů – analyzátorů. Můžete narazit na starší nástroje, které hlidají ještě staré či nesmyslné parametry, ale i hloupé či chytré analyzátory.
Vhodné nástroje na kontrolu po technické či obsahové stránkce:
- Marketing Miner – český nástroj
- Nástroje od Google
- dev.web
- Google Developers Insights
- SemRush
Nástroje vhodné pro kontrolu odkazového portfolia, autority …
Další nástroje pro online marketing.
Na SEO optimalizaci pozor!
Optimalizace pro vyhledávače je také někdy často a mylně označováno a nazýváno také jako SEO optimalizace. Nicméně zkratka SEO znamená search engine optimization. V překladu by to tedy znamenala optimalizace optimalizace pro vyhledávače. Trošku přeoptimalizováné … Sice tento výraz je hojně využívaný, ale znalejší člověk, který ví o čem mluví, tento výraz nepoužívá.
SEO specialisté a konzultanti
Optimalizace pro vyhledávače by se měla obrát v potaz již od návrhu webových stránek – analýza klíčových slov, návrh vhodné struktury, technické parametry, rychlost …