Strukturovaná data

Strukturovaná data

Strukturovaná data jsou data, které jsou specificky označeny a strukturovány a kterým roboti, potažmo vyhledávače snadněji rozumí.

Chcete pomoci se strukturovanými daty? Nebo chcete zjistit a poradit, zdali má smysl investovat do SEO? Nic neriskujte a řekněte si o audit marketingu zdarma!

Neriskovat a nezávazně poptat

Strukturovaná data vyhledávače ocení

Vyhledávače, především Google, nejenom, že webu tak lépe porozumí, ale také je ocení formou rich snippets neboli rozšířeným výsledkem (strukturovaným úryvkem) ve vyhledávaní (SERP). Může to být hodnocení – hvězdičky, informacemi o produktu (cena, skladovost …), drobečková navigace, události nebo třeba informace k receptům.

Ukázku strukturovaných dat – s cenou produktu nebo s hodnocením můžete vidět níže u e-shopu Alza.cz:

Rich snippets - Samsung Galaxy od Alza.cz

Obsahuje Váš web strukturovaná data?

Otestovat Váš web můžete třeba skrze nástroj od Google nebo od také od Bingu – markup validator, nicméně tyto nástroje můžou rozpoznat jen nějaké hlavní typy – jen ty které roboti/vyhledávače berou v potaz.

Značení, typy a podpora strukturovaných dat

Typy strukturovaných dat

Všechny podporované značky lze nalézt na schema.org. Existují označení od článku/novinky až po fyzické místo, které může být specifikováno jako prodejce aut nebo restaurace.

Formát strukturovaných dat

  • Microdata
  • JSON-LD
  • RDFa

Může Vás také zajímat

Mohlo by se vám líbit...