UTM

UTM

UTM parametry jsou textové řetězce, které najdeme na konci URL adresy za symbolem otázníku (?) či za křížkem/hashem (#). Pro laiky často  na první pohled nesrozumitelných znaků … Za tímto textovým textovým řetězcem se dost možná skrývá jedna z největší výhod online marketing, tj. možnost sledovat z jakých zdrojů k vám proudí vaši zákazníci a to pomocí UTM parametrů.

Tyto parametry obsahují informace, díky kterým mohou analytické nástroje jako například Google Analytics nebo Piwik vyhodnotit z jaký zdrojů na web přichází návštěvníci a dále s těmito daty pracovat.

UTM – typy parametrů

Nejčastěji se můžete setkat s těmito parametry:

  • utm_source – zdroj, kde se odkaz nachází (email, facebook, adwords, sklik …)
  • utm_medium – typ media (cpc, ppc, cpm …)
  • utm_campaign – určuje konkrétní kampaň
  • utm_content – odlišení podle obsahu
  • utm_term – klíčové slovo

Mezi jednotlivé UTM parametery pak vkládáme symbol „&“.

UTM – příklad parametrů

https://www.monetizace.cz/zajimavy-clanek?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_campaign=leden-2017&utm=odkaz-paticka

Pokud se návštěvník dostane na web po kliknutí na tento odkaz, budete přesně vědět, že ho k vám dovedl banner umístěný v emailu v patičce, rozeslaném v rámci konkrétní kampaně. Je už pak pouze na vás, jak získaná data využijete.

 

Užitečný nástroj  – UTM generátor od Google.

Mohlo by se vám líbit...