UTM
UTM parametry jsou textové řetězce, které najdeme na konci URL adresy za symbolem otázníku (?) či za křížkem/hashem (#). Pro laiky často na první pohled nesrozumitelných znaků … Za tímto textovým textovým řetězcem se dost možná skrývá jedna z největší výhod online marketing, tj. možnost sledovat z jakých zdrojů k vám proudí vaši zákazníci a to pomocí UTM parametrů.
Tyto parametry obsahují informace, díky kterým mohou analytické nástroje jako například Google Analytics nebo Piwik vyhodnotit z jaký zdrojů na web přichází návštěvníci a dále s těmito daty pracovat.
UTM – typy parametrů
Nejčastěji se můžete setkat s těmito parametry:
- utm_source – zdroj, kde se odkaz nachází (email, facebook, adwords, sklik …)
- utm_medium – typ media (cpc, ppc, cpm …)
- utm_campaign – určuje konkrétní kampaň
- utm_content – odlišení podle obsahu
- utm_term – klíčové slovo
Mezi jednotlivé UTM parametery pak vkládáme symbol „&“.
UTM – příklad parametrů
Pokud se návštěvník dostane na web po kliknutí na tento odkaz, budete přesně vědět, že ho k vám dovedl banner umístěný v emailu v patičce, rozeslaném v rámci konkrétní kampaně. Je už pak pouze na vás, jak získaná data využijete.
Užitečný nástroj – UTM generátor od Google.